Studánka – projekt OKAP II

Studánka – projekt OKAP II

8.6.2023 Vyp Od Bednarzová

ZŠ Ke Studánce v Orlové už několik let spolupracuje se SŠTaS v Karviné na společném projektu OKAP.    V rámci tohoto projektu se žáci 8. a 9. tříd zúčastnili dvoudenního zájezdu společně se Střední školou techniky a služeb Karviná. Organizaci a program zájezdu pro vybrané žáky naší školy zajišťoval střední škola. A že to byl zajímavý program napoví další řádky článku. V úterý 30.5. v Orlové  nastoupilo 20 žáků naší školy do autobusu, kde dva pedagogové ze SŠTaS měli naloženo  už dvacet svých žáků oboru truhlář. První zastávka byla až v Bystřici pod Hostýnem, kde žáky čekala zajímavá exkurze v dřevařském podniku TON na ohýbaný nábytek,  firmu v roce 1861 založil Michael Thon se svými pěti syny. Žáci měli možnost zhlédnout, jak moderní, tak i ruční  práci  při výrobě unikátních ohýbaných židlí, vyvážených do celého světa. Po obědě byla na programu téměř tříhodinová  prohlídka  zoo Lešná, kde žáci z ruky krmili žirafy a měli i možnost vidět a projít téměř všemi světadíly a vidět jejich faunu. Ubytování bylo ve Zlíně na hotelu Garni. Po zabydlení a večeři následovala prohlídka podnikatelského města Zlín. Všechny uchvátil výhled při západu slunce ze zlínského mrakodrapu, který nechal postavit Tomáš Baťa za první republiky. Výhled z mrakodrapu na Zlín patřil k jedněm ze silných zážitků, jež nelze popsat, zkrátka musíte tam být. Druhý den zájezdu po vydatné snídani, která musela ukojit apetit každého, se pokračovalo směr Vizovice. Cílem byla exkurze ve Fy. Síkora, výroba kuchyní na míru a zakázku. Zde žáci měli možnost vidět jak ruční a  automatickou výrobu nábytku, ale i robota, který si  sám řídil spoustu složitých úkonů a operací při výrobě nábytku.  Posledním bodem programu byl už jen oběd ve Vizovicích a cesta zpět do Orlové, kde zájezd pro žáky naší školy končil. Žáci  měli možnost vidět a poznat, že i řemeslo může být zajímavé. A jak  staré pořekadlo praví , že  „ řemeslo má zlaté dno“.  Důležité pro žáky i pedagogický dozor je to, že podobné projekty mají svůj smysl a žáci  si z nich vždy  odvážejí spoustu neopakovatelných zážitků a zkušeností.

Ing. Viktor Pavelka, učitel ZŠ Ke Studánce

Facebooklinkedin