Distanční výuka – žáci 6. tříd ZŠ Ke Studánce na exkurzi v elektrárnách – větrné, solární, vodní i jaderné.

7.5.2021 Vyp Od rkaleta

Pozitivní věcí u žáků při distanční výuce je zvládnutí této formy výuky a posunutí se v orientaci informačních technologií na vyšší stupeň, zejména ve způsobu vyhledávání nových informací, než by tomu bylo při prezenční výuce.

Pozitivum je například to, že žáci zvládnout během dvou hodin navštívit online čtyři elektrárny – větrnou, solární, vodní a jadernou, jak se to podařilo žákům tříd 6.A a 6.B.   Elektrárnami nás provázel odborník ze společnosti ČEZ a prohlídka byla ještě vtipně moderována profesionálním moderátorem. Celá exkurze byla nakonec završena vědomostní soutěží, kterou ze  6. A vyhrála Natali KAWECKÁ a ze 6.B Eva GALOVÁ, ceny už dorazily poštou a budou předány výhercům učitelem fyziky viz . zatím foto.. Vidí toho hodně, získají hodně informací, ale nezažijí jízdu autobusem nebo vlakem třeba jen do jedné elektrárny, nemají pohyb a kontakt se spolužáky, vše vidí jen z tepla domova.

Distanční výuka by měla ve škole co nejdříve skončit, vede k sociální izolaci dětí, ztrácejí správné návyky a dovednosti a časem by vedla k druhotné negramotnosti a fyzické degeneraci pohybového aparátu u většiny dětí.  Co to znamená druhotná negramotnost? Například v dnešní hodině Fyziky si děti „vyguglily“ jaká je přesná vzdálenost Země od Slunce, ale jen jednoho  napadlo, to jednoduše a rychle  spočítat se zaokrouhlenými čísly fyzikálních veličin, které si pamatoval z minulé hodiny, rychlost světla a  čas potřebný k tomu, aby světelný paprsek ze Slunce doletěl na naši matičku Zemi. Zkrátka spoléhají na techniku. Vlastní úsudek, logika, cvičit paměť, jednoduše vyřešit příklad, u většiny mizí a něco spočítat bez kalkulačky, správně dosadit je druhořadé.

Takže jak se říká: „ Vše špatné je vždy k něčemu dobré.“ V dnešní zvláštní době „covidové“, ovládané mediálními prostředky a řízenou „coronavirci“ přes nařízení, opatření a už i zákony si názor na věc musí udělat každý svůj a použít nejen zdravý rozum, ale i intuici.

  Ing. Viktor Pavelka, učitel

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Facebooklinkedin